Yoga Ve Ben





“Bir gün birileri, Dünya’nın döndüğünü, her şeyin aslında bir döngüden ibaret olduğunu hatırladı ve aslına dönmek istedi. YOGA doğdu, Çünkü yoga, kelimenin Sanskritçe anlamında da olduğu gibi “bütünleştirmek, birleştirmek” demekti ve yoga tam da bunu, insanın evrenle yeniden bütünleşmesini amaçlıyordu.”  İpek Darga

İlk yazıma, yolumun ışığı olan kalbi güzel canım İpek Hocamın kitabından bir alıntı ile başlamak istedim. Bundan bir kaç yıl önce bana şifamın yogada olduğunu söyleselerdi ne düşünürdüm ne tepki verirdim bilmiyorum. 

Adım Mihriban. 11 yıldır aktif olarak ebelik mesleğimi sürdürüyorum. Benim için her zaman çok kutsal ve çok sevgi dolu bir iş oldu mesleğim. Bir canın dünyaya geliş AN'ına şahit olmak ve bir kadının, bir bebeğin hayatına dokunabilmek, pahabiçilemez bir huzurdu benim için.  Bir gün yapabileceğimin bundan fazlası olduğunu düşünüp, bir anneye doğumunda yardımcı olmak için başka ne yapabilirim diye düşünürken, kendimi hamile yogası ile ilgili araştırmalar yaparken buldum.  Yoga öyle mucizevi bir şeydi ki, okuduğum her yazıda, incelediğim tüm akademik kaynaklarda ortak bir sonuç çıkıyordu ki bu da bana neden hamile yogasını öğrenmem gerektiğini çok iyi anlatmıştı. Hamile Yogası öğrenip, gebelerimi daha çok desteklemek için çıktığım bu yol, beni Darga Akademi İpek Darga hocamla buluşturdu. Olur muydu olmaz  mıydı, yapabilir miydim, ne yapabilirdim, ne kadar yapabilirdim soruları içinde Yoga felsefesinin içinde kaybolup gitmiştim. Her ne kadar aksini de düşünsem, ait olduğum pozitif bilim tıp ile açıklanamayan şeylere mesafeli olmuşumdur. Ancak yoga eğitmenliği eğitimim süresince, yaptığım araştırmalar, sayısı az da olsa yadsınamayacak bilimsel verilerle açıklanmış klinik çalışmalardaki yoganın başarısı, aslında yoganın bilimsel olarak açıklayamayacağınız hiç bir pozitif veya negatif etkisinin olmadığını gösteriyordu. Özellikle Hamile Yogası Uzmanlık Eğitimi için hazırladığım makalelerde bunu defalarca görmüştüm ve Türkiye'de daha önce yapılmamış bir klinik çalışma yapmak üzere yola çıktım. Yogayı hayatımın bir parçası haline getirdiğimden beri, aslında ihtiyacım olanın sadece kendimi yeniden bulmam gerektiği gerçeğiydi. Aldığım her nefes için şükrettiğim, kalbimi sonuna kadar önce kendime açtığım sonra evrenle buluşturduğum her günüm için teşekkürler.. Kime teşekkür edeceğimi biliyorum artık...  Namaste.